Pressemelding -
Tonje Sagstuen tilsatt som kommunikasjonsdirektør
Tonje Sagstuen (42) fra Gjøvik er tilsatt som kommunikasjonsdirektør i Norsk Tipping AS. Sagstuen kommer fra jobben som ansvarlig redaktør i Oppland Arbeiderblad.
Tonje Sagstuen er utdannet adjunkt og har arbeidet i pressen i Oppland i ca. 16 år. Først som sportsjournalist, deretter som blant annet nyhetsjournalist, magasinredaktør og siden 2012; ansvarlig redaktør.
- Tonje Sagstuens bakgrunn og egenskaper gjør henne til den rette personen for å bringe kommunikasjonsarbeidet i Norsk Tipping et skritt videre. Hun kommer med meget gode referanser og vi er svært glad for at hun snart er på plass hos oss, sier administrerende direktør, Torbjørn Almlid.
Sagstuen vil trolig starte i løpet av oktober.
- Norsk Tipping er avhengig av publikums tilslutning og tillit for å lykkes med sitt samfunnsoppdrag. Å bygge kunnskap om og forståelse for den rollen selskapet fyller er en svært viktig oppgave som Tonje Sagstuen nå vil få hovedansvaret for, sier Almlid.
- Jeg er ydmyk og stolt over å ha fått denne muligheten til å bidra til at Norsk Tipping lykkes og jeg gleder meg veldig til å ta fatt. Samtidig er det vemodig å forlate Oppland Arbeiderblad og staben der. OA er en fantastisk arbeidsplass som helt siden slutten av 90-tallet har gitt meg stadig nye muligheter og utfordringer. Jeg vil helt sikkert savne alle gode kolleger der, sier Tonje Sagstuen.
For mange er Tonje Sagstuen best kjent som hardtskytende back på det norske landslaget i håndball. Hun har spilt over 200 landskamper og har både EM-, VM- og OL-medaljer fra 90-tallet.
For ytterligere kommentarer:
Adm. dir. Torbjørn Almlid………. tlf. 911 79929
Tonje Sagstuen…….. tlf. 917 04101
Norsk Tipping er et statlig aksjeselskap med enerett på en rekke pengespill på det norske markedet. Vårt samfunnsoppdrag er å tilby attraktive pengespill som ikke skaper sosiale problemer. Overskuddet går til samfunnsnyttige formål.
Kjente merkevarer som Lotto, Tipping, Oddsen og Flax er spill fra Norsk Tipping som mange kjenner til, mens nyere tilbud som Belago, Eurojackpot og KongKasino vinner stadig flere tilhengere. Felles for dem er at de skaper spenning og moro i hverdagen til tusenvis av nordmenn, enten drømmen er å bli rik eller bare å krydre fotballkampen med en beskjeden innsats på favorittlaget. Om lag 1,9 millioner nordmenn deltar i selskapets pengespill.
Siden 1948 har Norsk Tipping bidratt med over 110 milliarder kroner (prisjustert) til samfunnsnyttige formål.
Vi gir drømmen en sjanse!