Gå videre til innhold

Nyhetsarkiv

  • Fra 8. april kan du ikke spille bort store premier

    Store premier kan føre til vesentlig høyere spillforbruk, og gi økt risiko for problemspil. Norsk Tipping fjerner derfor muligheten til å spille bort premier på over 20 000 kroner. Analyser av NTs kundedata viser at spillere som har vunnet en stor premie i snitt taper 43 prosent mer pr. uke i ti uker etter gevinsten, målt mot forbruket i de ti ukene før gevinsten.

  • 60 000 flere kunder på ett år

    Rekordmange kunder, gode resultater med forebygging av spilleproblemer og tidenes største overskudd til gode formål. Norsk Tipping presenterte gode resultater på årsmøtet tirsdag.

  • ​FAGBLOGG: Slik går det med stortaperne ett år etter den proaktive samtalen

    Direkte kontakt med de av Norsk Tippings kunder som taper mye på pengespill hadde en tydelig effekt. Men hvordan var langtidseffekten av en telefonsamtale som i gjennomsnitt varte i seks minutter? Og ville henvendelsen føre til at kunder forlot selskapet? 12 måneder senere ser vi forbløffende gode resultater.

  • ​Like muligheter handler om mer enn penger

    Jobben for å sikre kvinner like gode muligheter til å bli god i idretten sin som menn er større enn vi trodde. Og den handler like mye om holdninger som om penger, skriver Åsne Havnelid og Tonje Sagstuen i Norsk Tipping

  • ​Mer spillemidler går direkte til grasrota

    Neste år kan Norsk Tipping presentere nok et rekordoverskudd. Denne gangen går inntektsøkningen direkte til lokale lag og foreninger i hele landet. Til sammen får de ca 200 millioner kroner mer enn i fjor, via grasrotandelen.

  • Samarbeider om innovasjon og utvikling

    Gjennom selskapet Lotteries Entertainment Innovation Alliance AS (LEIA)¸skal Norsk Tipping samarbeide med tre andre nasjonale spillselskaper om innovasjon og utvikling av felles teknologi-plattform for digitale lotterispill.

  • Fagblogg: Hva dataspill og pengespill har til felles

    Dataspill og pengespill har begynt å få mer til felles enn vi liker å tenke på. Sverre Berg Lutnæs, leder for avdelingen Ansvarlighet og Samfunnsansvar i Norsk Tipping, beskriver her felles utfordringer og dilemmaer for de to bransjene.

Vis mer