Gå videre til innhold

Nyhetsarkiv

  • ​VM gir knalltall for fotballkvinnene på Oddsen

    Sju dager inn i mesterskapet hadde nesten 42 000 personer spilt på kvinnenes fotball-VM på Oddsen. Det er nær halvparten av kundetallet VM for herrer hadde etter sju dager i fjor.

  • Overskudd i et lisensmarked

    I lobbyens kamp for å gi utenlandske spillselskaper lisens til å selge pengespill i Norge, trekkes erfaringene fra Danmark stadig fram som en suksesshistorie, også økonomisk. Det er en sannhet med store modifikasjoner.

  • 228 millioner grasrot-kroner hittil i år

    Grasrotandelen fyller ti år, og feirer med en ny toppnotering. Etter de fire første månedene i år er det generert hele 228 millioner til lag og foreninger over hele landet.

  • Fagblogg: Et varsko om nettkasino

    Norsk Tipping ser en bekymringsfull utvikling blant sine kasinokunder. Antall risikospillere har økt fra 6000 til 10000 de siste ti månedene, og disse står for 55 prosent av inntektene i kasinosegmentet. Fagsjef for ansvarlig spillvirksomhet i Norsk Tipping, Bjørn Helge Hoffmann, mener et forbud mot distribusjon av reklame for disse spillene er både riktig og viktig.

  • Fagblogg: Sverige er blitt et digitalt kasino

    Fire måneder etter at Sverige åpnet lisensmarked for pengespill, står kasinoreklame for 11,7 prosent av all reklame i Sverige. Nå vil Civilministeren utrede et forbud mot denne reklamen. Vår spesialrådgiver og juridiske fagsjef Stein Langberget har blogget om det svenske pengespillmarkedet.

  • Fra 8. april kan du ikke spille bort store premier

    Store premier kan føre til vesentlig høyere spillforbruk, og gi økt risiko for problemspil. Norsk Tipping fjerner derfor muligheten til å spille bort premier på over 20 000 kroner. Analyser av NTs kundedata viser at spillere som har vunnet en stor premie i snitt taper 43 prosent mer pr. uke i ti uker etter gevinsten, målt mot forbruket i de ti ukene før gevinsten.

  • 60 000 flere kunder på ett år

    Rekordmange kunder, gode resultater med forebygging av spilleproblemer og tidenes største overskudd til gode formål. Norsk Tipping presenterte gode resultater på årsmøtet tirsdag.

  • ​FAGBLOGG: Slik går det med stortaperne ett år etter den proaktive samtalen

    Direkte kontakt med de av Norsk Tippings kunder som taper mye på pengespill hadde en tydelig effekt. Men hvordan var langtidseffekten av en telefonsamtale som i gjennomsnitt varte i seks minutter? Og ville henvendelsen føre til at kunder forlot selskapet? 12 måneder senere ser vi forbløffende gode resultater.

Vis mer